Een positieve benadering waarbij je eigen kracht het uitgangspunt is

Klachtenprocedure

Bij Care Extra vinden we het belangrijk dat cliënten zoveel mogelijk zelf meedenken, meepraten en meebeslissen. Maar het kan gebeuren, dat je het ergens niet mee eens bent. Deel jouw klacht eerst met jouw begeleider. Dan kijken we hoe we hieraan kunnen werken. Deel je het liever niet met je begeleider? Of komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met een vertrouwenspersoon of casemanager, of dien een klacht in bij de externe klachtencommissie.

Samen een klacht oplossen

Ben je het ergens niet mee eens? Vertel het gewoon! Samen lossen wij jouw klacht op. Bijvoorbeeld over het huis waarin je woont. Of de manier waarop je begeleider met je samen werkt. Maar ook over kleinere dingen, zoals wat je op je brood krijgt, of hoe we omgaan met bezoek.

De makkelijkste manier om je klacht te bespreken hebben we een vaste route.

  1. Bespreek met je begeleider
  2. Wanneer je dat niet durft bespreek het met de Casemanager
  3. Wanneer je dat niet durft bespreek het dan met een van de vertrouwenspersonen
  4. Wanneer dit alles niet het gewenste resultaat opbrengt dan kun je je wenden tot de externe klachtencommissie.

Wil je een vertrouwenspersoon spreken?
Dan kun je bellen of e-mailen. Je begeleider kan je hierbij ook helpen.

Wil je een bestuurder spreken?
Wanneer je er samen met de vertrouwenspersoon niet uitkomt, kun je naar de een van de bestuurders gaan Tim of Angelique. De vertrouwenspersoon kan je hierbij helpen.  Je kunt hun e-mailen via: info@care-extra.nl

Wil je contact met de externe klachtencommissie?
Als je er samen met de vertrouwenspersoon en bestuurder niet uitkomt, kun je naar het klachtenportaal gaan. 

Je kunt contact met hen opnemen via: de site http://klachtenportaalzorg.nl via het klachtenformulier, of je kunt hen mailen naar:  info@klachtenportaalzorg.nl, of je kunt hun een brief sturen naar: Klachtenportaal Zorg, Westerstraat 117, 1601AD Enkhuizen.